יום שישי, 25 ביוני 2010

בלק בן ציפור

אני בלק בן ציפור נהייתי למלך מואב

למעשה הייתי שר פשוט והוכתרתי דרך אגב
שרי מואב הכתירוני למלוך עליהם לפתע פתאום
ואני למלוך לא יודע רק מזה קיבלתי חום

לפתע מגיע לממלכתי עם ענק ורב
שחיסלו את סיחון ועוג שהיו לי כמו אב
ואני קיבלתי פיק ברכיים חיל ורעדה ומגור
איך אלחם נגד עם כזה שיאכלני כשור

התייעצתי עם הזקנים ואמרו לי שיש עצה
משה מנהיג ישראל כוחו בפה ובתפילה
כך גם אתה נביא הגויים שנקרא בלעם
הוא יודע לקלל על עם ועם

כל מילה שלו בול הורגת שוברת ומחסלת
וקללותיו יחסכו צבא והוצאות ויהיה חיסול לתפארת
שמחתי לעצה חכמה זו ושלחתי משלחת לבלעם
הרבה כסף השקעתי במשלחת לשכנע הנביא החכם

אבל הם חזרו בידיים ריקות עלובים ומבוזים
הבוס של בלעם לא מרשה לקלל יהודים
זה בטח רק תירוץ לקבל יותר רכוש ונכסים
כי בלעם היה ידוע שהוא נביא אבל גדול הסחטנים

בלעם ידוע במילים חשובות שהם הב הב
הוא ירצה שאמלא כל ביתו בכסף וזהב
ולכן שלחתי משלחת עם מסר לקבל מכל טוב
ובלעם עזב ביתו וכיבדתיו להראותו שהוא חשוב

הנביא המקלל בלעם הכניס אותנו להוצאות
ביקש שבעה מזבחות ושבעה אלים לקורבנות
נעמד מול האויב ועשה עצמו מתפלל
מה אני שומע הוא מברך ולא מקלל

צרחתי צעקתי בשביל זה באתי אותך לכאן
אתה עולה המון  האויב מתקרב אין זמן
הוא שוב ביקש אלפי דולרים למזבחות ולקורבנות
ושוב האדם לא מקלל הוא רק משמיע ברכות

בפעם האחרונה החלטתי והבאתי אותו למקום אסטרטגי
ששם ימות משה מנהיג ישראל את זאת מצאתי וגיליתי
ושוב בלעם בן בעור מברך ולא מקלל
ועוד אומר מה טובו  אוהליך משכנותיך ישראל

לקחתי את חפציו והעליתי אותו לעגלה
ושלחתי אותו לכל הרוחות זו לא עזרה
רציתי לתת לו המון כסף זהב וכבוד
אבל בשביל דברים כאלה צריכים לעבוד

אמנם הוא נתן לי עצה להשתמש בחיילות
שהן תגרומנה לבני ישראל לחטוא עימהם ולהתזות
אנסה שיטה זו אולי זה יביא תועלת
אבל בלעם הזה לא שווה אפילו חתיכת גרוגרת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה